Mini-anmeldelse: Lego City: Undercover

Lego City: Undercover er utviklet av TT Fusion (Traveller’s Tale Fusion) og utgitt av Nintendo eksklusivt for Nintendo Wii U. Lego City: Undercover ble lansert til Wii U den 27. mars i år og mottok god kritikk fra internasjonal presse. Jeg har endelig fått spilt spillet så her er min anmeldelse.

Cover

Du spiller som den kleine, selvtilfredse Chase McCain med selvtilliten på topp. Han har ankommet Lego City og skal ut å dra på skurkejakt. Byens farligste skurk har rømt fra fengslet og det er McCain som får det farlige og spennende oppdraget med å fange skurken. Dette oppdraget gjør at McCain kommer til å få opplevelser han sent vil glemme. Historien er veldig lang (brukte rundt ti timer på å fullføre historien) og etterpå kan dfu boltre deg i den store Lego-byen med enormt mye å gjøre.

Lego City: Undercover er aller først et morsomt og svært underholdende spill. Jeg begynte å le allerede i introduksjonssekvensen av det som skjedde. Det er alltid noen vitser som blir sagt, noen er veldig gode, andre er middelmådige eller rett og slett bare dårlig, men jeg lo mye likevel. Noe av det beste er at enhver karakter har en stemme slik at jeg skjønner godt at utviklerne hos TT Fusion har fokusert mye på blant annet stemmeskuespillet.

Hele spillet har mye tilfelles til en Pixar film. Det er koselig, morsomt og underholdende der enhver karakter har mye personlighet og en egenskap som skiller dem fra mengden andre karakterer. Hele historien, oppdragene og karakterene er utrolig gode og underholdende. Oppdragene er svært varierte og det tok lang tid før de samme oppdragene gikk om igjen og spillet ble ensformig (noe det enda ikke er etter over 25 timer med spilling), så det er utrolig bra. Andre lego-spill som Lego: The lord of the Rings, Lego: Indiana Jones og flere begynte ganske kjapt å bli ensformig noe Lego City: Undercover er et unntak av.

Byen er stor, ikke like stor som byene i Grand Theft Auto-spillene eller Saint’s Row-spillene, men likevel er byen ganske stor. Jeg følte med en gang jeg begynte å spille Lego City: Undercover at utviklerne hos TT Fusion har hentet mye inspirasjon fra Grand Theft Auto og Saint’s Row når det kommer til innhold. Byen er veldig levende der Lego-folk går rundt og gjør dagligdagse oppgaver som å vaske klær, kjøre, spise, handle og mye mer. Det er alltid noen mynter du ikke har samlet opp på et sted, det er alltid noen veier eller skjulte innganger du ikke har funnet, det er alltid et eller annet som du kommer over som du ikke har kommet over før, nesten i alle fall. jeg har som sagt spilt Lego City: Undercover i over 25 timer (husker ikke nøyaktig) og jeg ligger på 90%, så jeg ser ikke for meg at jeg ullfører hele spillet 100% før rundt 30 timer har gått, noe som er veldig bra.

Det er også lett å komme seg rundt i byen. Du får med en gang tilgang til en hel rekke kjøretøy som politibiler, lastebiler, sykler, motorsykler, båter og hester som du kan bruke for å komme deg fortere rundt i byen. i tillegg er hoppingen og klatringen McCain gjør veldig bra laget da det minner meg om Assassin’s Creed i Lego-format. Selve byen er en vakker lego-by med mange muligheter for transport, så ikke bekymre deg om du tror at det blir for lite transportmuligheter.

Lego City: Undercover er et fantastisk spill som du kun kan spille alene. jeg hadde ønsket meg en samarbeidsfunksjon i tillegg er bildefrekvensen litt for rar etter min mening. Men ellers er Lego City: Undercover er fantastisk Lego-spill for alle i alle aldre.  Lego City: Undercover e ruten tvil en av de beste grunnene akkurat nå til å kjøpe seg Nintendos Wii U, spesielt om du liker/elsker Lego-spill.Anbefales!