Anmeldelse: Teleglitch: Die More Edition

Teleglitch er et spill som er utviklet av spillstudioet Test3 Projects og utgitt av selskapet Paradox Interactive. Spillet ble lansert på blant annet Valves digitale spilltjeneste Steam den 24. juli i år. Her er min anmeldelse.

Teleglitch befinner seg i den lille sjangeren «roguelike». Roguelike spill defineres som spill der man dør veldig raskt, brettene blir tilfeldig genererte for hver gang man dør slik at man aldri starter på samme sted eller brett. Suksessen til denne lille sjangeren er at spill som befinner seg i Roguelike sjangeren er veldig vanedannende nemlig på grunn av at man dør raskt og at brettene aldri er de samme. Slik er det også i Telegtlich, som også undertittelen beskriver «Die More».

In-Game

Før jeg startet å spille Telegtlich leste jeg noe om at Telegtlich før har vært gratis og i betalingsversjonen som jeg nå anmelder har spillet fått en del tillegg. med andre ord har jeg ikke spilt det gratis versjonen av Teleglitch, så jeg kan ikke skrive noe konkret om forandringene. Men det tror jeg nok likevel skal gå bra.

For å si det først, Teleglitch er et veldig underholdende og vanedannende spill. Spillet har veldig tro-grafikk slik at det du vil se av grafikk er for det meste piksler og ikke ordentlige farger eller detaljerte omgivelser. Spillet foregår i fugleperspektiv og målet er som sagt å ikke bli drept og du må drepe fiendene (piksel, slik jeg så det som) ved hjelp av for eksempel et skytevåpen.

AIen er veldig bra og etter det jeg har lest er AIen svært mye forbedret fra gratisversjonen av Teleglitch. Dette betyr også at Die More Edition er vanskeligere, men det gjør ingenting for meg da Roguelike spill skal være vanskelige.  i tillegg har en del nye brett blitt lagt til spillet slik at spillet har forlenget holdbarheten enda mer.

In-Game

Teleglitch: Die More Edition er et veldig underholdende, vanskelig og vanedannende spill, men på grunn av spillets pikxel-grafikk vil nok ikke Telegtlitch passe alle. Likevel anbefaler jeg de gå teste ut gratisversjonen først.

Karakter: 8/10

Legg igjen en kommentar

