Anmeldelse: Space Hulk

Space Hulk er utviklet og utgitt av Full Control Studios. Space Hulk ble lansert på Valves digitale spilltjeneste Steam den 15. august i år. Her er min anmeldelse.

In-Game

Space Hulk skal etter det jeg har hørt være basert på brettspilelt med samme navn (Space Hulk) og det brettspillet har faktisk verken prøv eller hørt om, så denne anmeldelsen vil ikke basere seg på hvordan spillet er i forhold til brettspillet. Bare slik at dere er klar over det.

Space Hulk er et turbasert strategispill som inneholder flerspillerdel og enspillerdel. Flerspillerdelen fikk jeg dessverre ikke testet i tide for denne anmeldelsen, så den legger jeg til senere i denne anmeldelsen etter mer testing, med andre ord går denne anmeldelsen ut på enspillerdelen (kampanjen) i Space Hulk som var kort og underholdende, men ikke det beste jeg har spilt.

Kampanjen består av 12 oppdrag der du kjemper enten mot AI-fiender eller der venner kontrollerer fienden (det synes jeg var mest underholdende). Folk som har spilt brettspillet kan nok reglene fra før av, men for de som ikke har spilt brettspillet (som meg) vil du få tilgang til en tutorial som inneholder tre oppdrag som skal hjelpe deg med å forstå reglene. Når du har lært dem er det bare å starte på kampanjen.

In-Game

Brettene består for det meste av lange korridorer som jeg følte ødela for oversikten når en stor kamp startet. Likevel må jeg gi ros til utviklerne hos Full Control Studios da de har designet UIen og menyene veldig enkle og oversiktlige slik at kampene ble lettere å følge med på og ha oversikt over.

Hver Hulk har i tillegg tre action poeng for hver runde slik at man kan enten kun gå tre ganger eller løpe en lang strekning slik i mange andre turbaserte spill. Det som gjør Space Hulk vanskelig er som sagt korridorene som gir deg lite dekning. Jeg følte at Space Hulk var veldig vanskelig grunnet mange av korridorene, så ikke forvent deg et lett spill.

In-Game

Space Hulk er et ganske bra turbasert skytespill, men det har som sagt noen feiler. Korridorene gav meg dårlig oversikt, det blir kjapt ensformig, kampanjen burde ha vært lengre og en del tekniske feil, men likevel var spillet ganske så underholdende og vanedannende etter noen timer.

Karakter: 7/10

Legg igjen en kommentar

