Anmeldelse: The Inner World

The Inner World er et pek og klikk spill utviklet va Headup Games og Studio FIzbin og utgitt av Neko Entertainment. Spillet ble lansert på Valves digitale spilltjeneste Steam den 27. september i år. Her er min anmeldelse.

In-Game

The Inner World er et 3D pek og klikk spill som jeg dessverre må si ikke skiller seg så veldig mye ut fra mengden andre pek og klikk spill, bare for å ha det sagt. Men det gjør egentlig ikke så veldig mye da The Inner World er et veldig bra pek og klikk spill for alle mennesker i alle aldre. Det er underholdende og engasjerende.

The Inner World staarter opp ved å forklare hvordan verdenen med navnet Aposia virker. Saken er at de som bor på planeten Aposia ikke går rundt, men de bor inni planeten, altså ikke slik som oss mennesker her på jorda. Alle som bor inni Aposia må betrygge seg på å stole på vinden som kommer utenfra som gir energi til Aposia slik at verdenen virker som den skal. Det er her historien starter. I en eller annen grunn har vinden slutte tå komme slik at folket står i fare for utslettelse.

Du spiller som Robert, en dum, uviten og naiv person som har ingen kunnskap rundt hva som skjer utenfor Aposia. Mer vil jeg ikke si for at jeg ikke vil spolere historien som kanskje er det viktigste elementet i et pek og klikk spill. Historien engasjerer veldig mye gjennom alle timene jeg brukte på spillet, men den blir svakere mot slutten, som var ganske dumt da historien generelt sett var veldig sterk, spesielt i begynnelsen av spillet.

In-Game

Verdenen/bakgrunnen i The Inner World er en veldig levende og dynamisk bakgrunn. Det er godt med atmosfære og stemning, flotte animasjoner, ja, stemningen er rett og slett på topp. Ingenting negativt å si om verdenen /bakgrunnen i The Inner World. Noe jeg likte godt var et på grunn av at det jeg ser i bakgrunnen er så dynamisk som det er gjorde det mye mer spennende å fortsette historien. Jeg kan virkelig se at utviklerne har fokusert mye på å få en god atmosfære og en best mulig dynamisk verden.

Du møter på veldig mange forskjellige personer i spillet. Alle har noe å si og alle sier noe forskjellig til deg. Dessverre lider spillet av at jeg føler at jeg ha vært borti mye fra før og mye av det som blir sagt er ikke så overraskende. Mye av det som blir sagt av personene kan jeg ofte forutse som er ganske skuffende.

The Inner World er et veldig bra pek og klikk spill som lider av noen småproblemer, men ellers er det verdt din tid og penger.

Karakter: 7/1

Legg igjen en kommentar

