Anmeldelse: Eleusis

Eleusis er utviklet av Nocturnal Works. Spillet ble lansert på Steam den 16. oktober i år. Her er min anmeldelse.

Eleusis er en kombinasjon mellom skrekkspill sjangeren og pek og klikk sjangeren da spillet tar i bruk elementer fra begge spillene. Slik at Eleusis har en litt skremmende og nervepirrende atmosfære og stemning og noen pek og klikk elementer. Men dette tar jeg senere i denne anmeldelsen. Akkurat nå skal jeg fokusere på hva Eleusis faktisk går ut på som blant annet om Eleusis har en historie man følger med på mens man spiller, noe ikke alle skrekkspill helt har, i alle fall ikke en konkret historie,

I Eleusis befinner du deg i og rundt en litt moderne Gresk by. Ikke veldig gammeldags Gresk by, men en smule moderne Gresk by. Selve spillet begynner med at du kommer kjører om natten for å møte din mor i det urbane Hellas. Dessverre stopper bilen å fungere midt på veien og du må finne en annen vei hjem og mer sier jeg ikke angående historien. Jeg følte derimot at den var ganske bra for å være helt ærlig, ikke noe veldig originalt eller mesterverk, men en helt okay historie.,

Hele spillet foregår om natten, det er ikke et langt spill da det varer i noen få timer, men ikke kort heller, passe lengde følte jeg. Du vil møte på mange forskjellige skapninger som blant annet sinte ulver, skumle skygger, i gal gammel dame, flere veier, gale mennesker, låste dører som du må finne en måte å låse opp og mye mer. Dessverre ble dette ganske monotont og ensformig etter en stund, så kun gode ting var det ikke i Eleusis.

Gameplayet er ganske enkel. Det er en 3D-verden du løper eller går i. Du har en ryggsekk der du kan legge objekter du finner på veien som kan settes sammen og brukes til noe (som å løse opp dører, epk og klikk elementet)) senere i spillet, en lommelykt (du må finne godt med batterier for den), en lampe, en dagbok med informasjon og et kart. Du må bruke mye tid på å lete gjennom et område for å komme deg forbi låste dører og slikt. Letingen ble ganske raskt ensformig .

Som sagt er Eleusis er litt nifst spill, spesielt atmosfæren. Det er ofte jeg grøsset da jeg hørte sinte ulver eller så skygger. Selv om spillet hadde en del ensformige momenter og det var litt monotont så var Eleusis et ganske spennende spill.  Med god atmosfære , en grei historie, helt grei grafikk og greie pek og klikk elementer. Ikke noe å rope hurra for, men likevel ganske greit.