Mini-anmeldelse: The 11th Hour and The 7th Guest Bundle

Både The 7th Guest og The 11th Hour er utviklet av Trilobyte Games og utgitt av Night Dive Studios. Spillene kan kjøpes på Steam og GOG. Her er min anmeldelse av begge spillene.

In-Game

The 7th Guest og The 11th Hour er to fantastiske pek og klikk-spill som på grensen til revolusjonerte pek og klikk-sjangeren med sine nyskapninger og innovative elementer. Både The 7th Guest og The 11th Hour ansees av svært mange Pek og Klikk-elskere som et av sjangerens beste spill, spesielt når det kommer til innovasjon og teknologi i spillene. Hvorfor? Jo, det får du vite i denne anmeldelsen.

Jeg skal ikke si så mye angående historien annet enn at du spiller som en mann ved navn Carl som skal på en stor og skremmende reise gjennom et gigantisk hus (mansion). Historien er utmerket, den er spennende, en smule emosjonell og bringer mange timer med spenning. Både historien i The 7th Guest og The 11th Hour ligner ganske mye på hverandre selv om de er likevel litt forskjellige på enkelte steder. Likevel bydde begge spillene på veldig gode historier som jeg tror jeg aldri blir å glemme.

Både The 11th Hour og The 7th Guest er nesten som helst vanlige pek og klikk-spill i sjangeren der man får presentert en scene med eventuelle pratsomme figurer også må vi klikke på dem og/eller andre objekter i omgivelsene for å finne ut problemet og løse problemet for å komme videre. Det som derimot skiller The 7th Guest og The 11th Hour fra andre pek og klikk-spill er at spillet er mer livlig. Begge spillene bruker ekte personer som snakker i tillegg er det filmsekvenser som jeg aldri før har sett i noen pek og klikk-spill før som gjør opplevelsen enda bedre slik at verken The 7th Guest eller The 11th Hour blir «enda et pek og klikk-spill». Noe jeg frydet meg over siden jeg mener virkelig at pek og klikk-sjangeren trenger mer innovasjon.

In-Game

Enhver pek og klikk-spill elsker vil elske The 7th Guest og The 11th Hor. Begge spillene byr på flere timer med skremmende god underholdning, fantastisk persongalleri og mange gode opplevelser, spesielt i disse mørke tider. Anbefales!

Karakter (The 7th Guest): 9/10.

Karakter (The 11th Hour): 8/10.

Legg igjen en kommentar

