Mini-anmeldelse: Shadow Man

Shadow Man er utviklet av Acclaim Studios Teeside og utgitt av Night Dive Studios. Spillet kan kjøpes på Steam og GOG.com.

I Shadow Man spiller du som den menneskelige zombiedreperen Mike Leroi. Mikes kropp er besatt av et gjenferd fra en afrikansk kriger. Den afrikanske krigeren har enorm stor makt over Leroi og derfor må Leroi kjempe imot denne makten og ta livet av denne afrikanske krigeren. Ikke bare det, men Leroi må også forsvare jorden moten ond hær kalt Legion som vil føre jorden mot apokalypsen.

Leroi blir å måte på flere forskjellige verdener, han må samle gjenstander, løse oppgaver og kjempe mot bosser. Jeg fikk flere gode timer ut av Shadow Man for å si det rett ut. Historien er egentlig ganske bra til tross for at den er litt rar og dum noen ganger. Den er ikke særlig original, men den er likevel ganske bra og spennende. Jeg vil også påstå at på en måte ligner Shadow Man på Legacy of Kain-spillene.

Shadow Man spilles i tredjeperson og i likhet med andre lignende spill kan du flytte deg lett rundt, sikte, skyte og hoppe. Har du spilt Legacy of Kain-spillene vet du hva jeg mener. Shadow Man må skyte demoner og tapte sjeler som prøver å hindre han i å komme seg fram til målet. Dette er ikke bare bare, du vil måte på både store og små utfordringer i de forskjellige verdenene og stedene du møter på i spillet.

Sjelene som du skaffer deg ved å drepe tapte sjeler, demonene og andre monstre i spillet bruker du til å gjøre Shadow Man sterkere i tillegg kan dem brukes til å åpne opp ganger tidligere i spillet du før ikke kunne ha åpnet. Disse gangene (rommene) kan bestå av svært mye forskjellige ting. Hva disse tingen er vil jeg ikke si slik at det blir en overraskelse.

Shadow Man er i tillegg et ganske så stort spill. Det kan høres ganske lite ut, men det er et litt stort spill likevel. Områdene i spillet er ganske store og det er faktisk litt for lett å løpe/gå seg bort og ikke finne ut hvor man skal. Noe annet som er litt negativt er av frameraten (bildefrekvensen) er litt ustabil og styringen av Shadow Man er litt klønete.

Generelt sett er Shadow Man et veldig bra actionspill alle burde prøve.