Anmeldelse: Magicka: Wizards of the Square Tablet

Magicka: Wizards of the Square tablet er utviklet av Paradox og utgitt av Paradox Interactive. Spillet kan kjøpes på Steam.

Magicka: Wizards of the Square (kun Magicka fra nå av) er et 2D-sidescroller spill som fokuserer på samarbeid. Opptil fire personer kan spille i lag og samarbeide i Magicka der hver og en må hjelpe hverandre for å komme seg gjennom historien. I spillet møter dem på svært mange farlige vesen som må samarbeides for å drepe.

Historien i Magicka er totalt forglemmelig, jeg husker svært lite av den annet enn at man skal knuse en ond trollmann sammen med venner eller kun seg selv om man spiller solo. At historien er så forglemmelig gjør egentlig ingenting siden spillet er et ganske lite spill som ikke har sitt fokus på historie. Hadde Magicka vist at spillet hadde fokus på historie med mye tekst eller mellomsekvenser hadde det vært noe helt annet. Siden Magicka opprinnelig er et nettbrett-spill skjønner jeg godt at spillets fokus ikke ligger i historien.

Du har to spillemåter i Magicka. Du kan enten spille alene eller sammen med venner over Internett. Jeg synes det var ensformigst å spille alene og mest underholdende å spille sammen med noen (opptil fire spillere). Det var mer underholdende og skapte en større følelse rundt taktikk og samhold. Vi måtte beskytte hverandre og hjelpe hverandre med å drepe monstre, rett og slett å overleve gjennom hele spillet. Det var utrolig underholdende, jeg digget det.

Du skal kjempe mot forskjellige typer monstre som edderkopper, døde folk, demoner og mye mer. Variasjonen på fiendene er store og hver av de fire brettene du skal igjennom som varer noen timer inneholder forskjellige monstre. Det er også skattekister du må åpne på veien, feller du må holde deg unna i tillegg som du selv kan sette. Med andre ord er det veldig mye du må gjøre i hvert rbett, det er ikke bare å gå, drepe, gå drepe og følge disse metodene. Vær obs på hvor du setter føttene dine.

Det viktigste i Magicka er de sju elementene du skal blande sammen for å kjempe mot fiendene. Disse er lyn, skjold, jord, ild, liv, is og vann. Disse elementene skal du blande sammen for å ta knekken på fiendene. Det er enormt mange kombinasjoner disse sju elementene kan brukes i som skaper enormt mye fokus på taktikk og strategi. Spesielt i coop er det utrolig underholdende å eksperimentere med disse.

Magicka: Wizards of the Square Tablet er et veldig underholdende 2D-sidescroller spill som jeg likte veldig godt. Det er billig og jeg fikk mange timer ut av spillet. Anbefales!