Mini-anmeldelse: Vector

Vector er utgitt og utviklet av Nekki. Spillet kan kjøpes på Steam og App Store.

Hopp og rull!

Mye slik som med Mirror`s Edge, er alt du trenger å vite at dette er fremtiden, og du er på flukt fra navnløse anonyme myndigheter. Heldigvis er du også verdens største  og beste parkour person, og slik at du skyve deg selv under vanntårn og hopper over smug og forskjellige objekter i omgivelsen, alltid bare noen få hektiske skritt foran på deg selv som søker å avslutte frihet via dødelige skudd. I praktisk bruk, koker dette ned til et fartsfylt «runner» eventyr gjennom nivåene i en av en håndfull av vanskelige brett, inkludert «downtown», «byggeplassen» og «teknologi parken.»

Trenger du å fjerne en serie av små, ​​men tett sammensatte plattformer? Da holder det å  sveipe med fingeren opp og du vil sprette fra den ene bygningen til den andre. Trenger du å hoppe bare litt lenger? Vent et øyeblikk lenger og plante begge føttene før løpingen skjer i luften.

Du må mestre de litt ufølsomme nyanserte kontrollerene for å samle de mange bonuspakkene som ligger over hele brettet, men dette er ingen enkel ting som du ofte trenger å vite hvor de er i forkant av tid til å samle dem alle. På denne måten spillet bryter sin ellers feilfrie følelse av flyt, og tvinger spilleren til å ta en mindre enn optimal bane (og potensielt risikere å dø eller falle) for å samle inn disse pakkene.

Bare å kjappe seg!

Mens Vector har en skarp estetisk tone og noen gode låter, kan det føles litt repeterende til tider. Du må spille bestemte nivåer for å avansere og plukke opp nye ferdigheter, som er nødvendig for høyere poeng. Selvfølgelig er dette gjort raskere ved å bruke ekte penger, men når du kan fjerne dem,  hvorfor gjøre det? Dette fører til en endeløs sirkel som enkelte spillere kan bli slått av, men du kan ikke utsette en Facebook-utvikler for laging et system som så genialt råder deg til å betale mer penger for å få mer ut av spillet ditt.

Vector er et ganske bra spill til tross for noen altfor følsomme kontrollere, repetisjon og dårlig flyt.