Mini-anmeldelse: Mario Party: Island Tour

Mario Party: Island Tour er utviklet av Nd Cube og utgitt av Nintendo eksklusivt for Nintendo 3DS.

Et av mine favorittspill i Island Tour. Simpelt, men veldig vanedannende, spesielt med venner.

Mario Party: Island Tour er spill nummer 13 i den berømte Mario Party serien som har vært på så og si alle Nintendo-maskiner. 3DS-en er ikke et unntak. Med Mario Party: Island Tour entreer Martio party serien også Nintendos 3DS. Men hvordan er Mario Party: Island Tour? Funker spillet bra? Er det et godt 3DS-spill? Det får du vite i denne anmeldelsen.

Slik som alle andre Mario Party-spill dreier Island Tour seg rundt en haug minispill. Det er svært mange forskjellige og varierte minispill. Noen spill ender opp med å være utrolig morsomme, andre er ikke så gjennomførte. Det er spesielt mnispillene der man skal bruke 3DSens kamera for Augmentet Reality som ikke var særlig gjennomførte, det skapte en del problemer som deretter skapte en del frustrasjon. Augmented Reality har likevel i mitt syn aldri vært 3DSens beste side, mer 3DSens verste side, så jeg hadde likevel aldri store håp for minispillene som tar i bruk Augmented Reality.

Minispillene som ikke tok i bruk Augmented Reality var ganske gode. Enkelte var til og med ganske vanedannende, og det passet perfekt til 3DSen, det gjorde at det var lett å ta spillet i bruk med raske mellomrom, veldig mobilt for å si det bedre. Det som alltid har vært Mario Party seriens svakeste del er uten tvil karrieremodusen/solomodusen der man spiller alene mot datakontrollerte fiender. Her går man bare igjennom minispillene Island Tour har å by på, nesten som et tutorial, bare at det var en veldig lang og ensformig tutorial.

Ikke bli knust av den onde raketten!

Det mest underholdende med Island Tour er selvfølgelig å spille over Internett med venner og ukjente, det er jo en grunn for at serien har ordet «party» i tittelen. Island Tour er beregnet for å spille med andre, enten de er venner eller ukjente, spillet er laget og fokuserer for å spille sammen med andre, det er nok derfor karrieremodusen/solomodusen alltid har vært seriens svakeste punkt. Til tross for at minispillene fremdeles ikke er særlig gode, er det alltid underholdende å spille fotball-lignende minispill, badmington-lignende minispill og slåss mot Bowser med en gjeng venner.

Mario Party: Island Tour er ikke det beste spillet i biblioteket til 3DS-en, spesielt ikke om man vil spille alene. Likevel vil jeg anbefale spillet for de som har venner å spille sammen med. Minispillene kunne vært bedre, bruken av Augmented Reality kunne vært bedre, men likevel er Mario Party: Island Tour et velfungerende spill i Mario Party-serien.

Karakter: 6/10