Mini-anmeldelse: Dusty Revenge: Co-Op Edition

Dusty Revenge: Co-Op Edition er utviklet og utgitt  av PD Design Studio. Spillet kan kjøpes på Steam.

Flotte omgivelser.

Dusty Revenge ble egentlig utgitt i juni i 2013, spillet fikk ganske mange positive reaksjoner, så det var nok ikke mye tvil for utvikleren om å lansere spillet på Steam, noe som utvikleren nå har fått gjort. Steam versjonen har fått navnet Dusty Revenge: Co-Op Edition, noe som da selvfølgelig betyr at noe som er nytt i Steam versjonen er samarbeid. I tillegg ble det gjort en del fiksing av tekniske feil/bugs for Steam versjonen. Med andre ord, Steam versjonen av Dusty Revenge er den beste versjonen man kan skaffe i disse dager.

Dusty Revenge er et 2D hack & slash spill i likhet med Devil May Cry. Forskjellen er som sagt at spillet er i 2D og du styrer en liten mutert kanin, eller et rart dyr som ligner på en kanin som heter Dusty. Dusty bærer på både sverd og pistoler som kjør Dusty til en skikkelig kriger på slagmarken.  Riktignok bærer ikke Dusty kun to pistoler og et sverd, men også en skikkelig kraftig hagle som virkelig «river opp» fiendene. Hagla er ganske dårlig på lang distanse, men den funker utrolig bra i nærkamp, om man skal ta nytte av langdistanse kamp er nok pistolene det rette valg.

Man får XP for hver fiende man dreper og når man sloss mot fiendene vil det bli en del blod her og der. Dusty er først og fremst et vakkert spill, men når det kommer til kamper kan de bli grasiøst blodige. Sånn skikkelig blodig, fiender blir lemlestet og kroppsdeler kan noen ganger bli kastet opp i lufta av Dusty slik at det regner kroppsdeler. Ikke alltid et vakkert syn, men jeg liker slike overdrevne blodige spill, så der fanget Dusty meg perfekt.

Kampene er herlige.

XP (erfaringspoeng) man får kan brukes til å kjøpe opp nye kombinasjoner som man kan bruke i kamp for å gjøre hack & slashinga mer variert. Dusty minner meg litt om Dark Souls. Dusty er utrolig vanskelig og jeg fikk se «YOU ARE DEAD» vinduet utrolig mange ganger i løpet av historiedelen som varte i noen timer. Det er ikke bare å «button smashe» på knappene, det kreves litt taktikk og strategi for å dø minst mulig. Noe som jeg synes var veldig innovativ for hack & slash sjangeren siden mange hack & slash spill krever null og niks av taktikk og strategi.

Samarbeidsmodusen er veldig underholdende, men likevel så er det veldig kaotisk å kjempe to person på samme skjer pga. de kaotiske og blodige kampene. I tillegg har Steam versjonen fått enda en ny modus kalt Boss Rush som er en modus der du ,å komme deg gjennom alle bossene/sjefsfiendene i spillet uten å dø. Taper du liv får du ikke mer liv før du har drept bossen, du kan ikke plukke opp mer liv mens du spiller mot bossen.

Dusty Revenge: Co-Op Edition er et veldig underholdende hack & slash spill som jeg vil anbefale til de fleste. Løp og kjøp!

Karakter: 8/10.