Forhåndstest: Carmageddon: Reincarnation

Carmageddon: Reincarnation er utviklet og utgitt av Stainless Games via Steam Early-Access. Med andre ord er spillet ikke ferdig enda.

Morsom bane.

Carmageddon: Reincarnation er for tiden i pre-alpha, som er noe tilsvarende som en knapp spillbar demo. DLikevel inenholder spillet overraskende mye innhold som bidrar til mye underholdning. Carmageddon: Reincarnation har først og fremst noen alvorlige ytelses problemer, og selv om jeg da reduserte grafikkinnstillingene til de laveste nivåene, fortsatte bildefrekvensen å lide. Jeg kjørte spillet på en PC med et GTX 690-kort. Forvent bildefrekvens å sveve rundt 20 mesteparten av tiden mens den stuper langt lavere under travlere øyeblikk. Utvikleren har erkjent problemer med bildefrekvens, og har lovet forbedret ytelse som spillet beveger seg ut av pre-alpha.

Kjøretøyene kommer med sin egen liste over styrker og svakheter slik som i tidligere Carmageddon-spill. Den lysegrønn racer-bilen eies av Slash som er en av de raskeste på veien, og er perfekt for de som foretrekker mye rask fart ovenfor konkurrentene man møter på. Bilens holdbarhet er lav, men så kjører den litt tregere, likevel er det svært få andre biler som kan knuse en lysegrønne bilen. Den lave  Cleaver-bilen kaster lett andre kjøretøy over panseret med skarpe blader som stikker ut fra hjulkapslene som river de andre konkurrerende bilene opp. Og, selvfølgelig, til slutt, Eagle R, den balanserte rød racer-bilen som er ofte brukt som seriens maskot, og eies av Max selv.

Bare én spillmodus er inkludert i dagens versjpn, med kun to spilltyper å spille den med. Ingen av disse sporene er fullt ferdig heller, noe som betyr at hele teksturer mangler, brettene ser ikke helt gode ut, store biter av terrenget i standard rutenettets mønstre mangler i tillegg til at noen objekter rett og slett ikke eksisterer, de vises bare som tomme, blå plassholder eiendeler. Spillets modus som er tilgjengelig i disse dager er  er Classic Carma, en all-mot-alle affære som kan føres tilbake til det opprinnelige Carmageddon. Du har full bevegelsesfrihet og en nedtellingsklokke å slå før klokken slår 0. «Victory» kommer fra å fullføre alle rundene først, ødelegge alle de andre bilene eller drepe nødvendige antall fotgjengere. Poeng forlenger tiden på nedtellingsklokken, og det er opp til deg å velge hvilken av de tre målene du vil sikte etter.

Fine biler.

De tre kartene som spillet inneholder er uferdige, og store deler er brettene ser ut til å ha uferdige teksturer. Ut av de tre brettene spillet inneholder akkurat nå er min favoritt Dusty Trails, et brett som ligner på ei øy som inkluderer store hopp, sandstrender , og massevis av kyr man kan kjøre ned. Dette kartet i  demonstrerer flott Carmageddon potensiale. Hvis du velger å ikke delta i løpet, kan du reise rundt på øya i jakt etter dine egne aktiviteter og andre ting du har lyst å gjøre, så det er også en del frihet i Carmageddon: Reincarnation. Det er også en massiv «loop»du kan utfordre deg selv til å fullføre, eller du kan samle spesielle blå beholdere som tillater deg å kjøre rundt under vann, samle poeng ved å drepe kuer på et skjult beite eller terrorisere den søvnige strandbyen Greys Rest. De to andre brettene, som inneholder mye is og en annen som ligner på en form for en flyplass, tilbyr ikke så mye variasjon, men de ikke-teksturerte delene av brettet er likevel veldig gode.

Til tross for lite innhold, få moduser, få spilltyper og en del tekniske feil er Carmageddon: Reincarnation er veldig spillbart early-access spill jeg vil trygt anbefale.

Advertisements

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s