Forhåndstest: The Last Tinker: City of Colors

The Last Tinker: City of Colors er utviklet Mimimi Productions. Jeg har fått æren av å teste ut spillet før utgivelse, så dette er en test av en ikke-ferdig versjon av The Last Tinker: City of Colors.

Ikke grafisk imponerende eller realistisk, men likevel er det mange vakre farger.

I disse dager er det en stor kamp mellom verdens spillutviklere om å gjøre spill mer realistiske og ikke minst mer fotorealistisk. Det kommende PC-spillet The Last Tinker: City of Colors fra den uavhengige utvikleren Mimimi Productions er som et stor vakker skulptur du finner du på en lokalt kunstmuseum. Til tross for å ikke være ferdig føles The Last Tinker: City of Colors som et solid og vakkert spill. Om testversjonen jeg fikk viser hvilken retning utviklerne vil ta The Last Tinger er det ikke noe annet enn gode nyheter man har i vente.

I The Last Tinker, spiller du som Koru, en apelignende ungdom som utvikler en kraftig og stor makt som tillater Koru til å gjenopprette de tapte egenskapene til fargene som er blitt borte. I sitt hjem i Tinkertown der fargene rødt, grønt og blått hver representerer både en positiv og negativ egenskap kan ting for skje. For eksempel symboliserer rød styrke, men det kan også representere aggresjon. Blå farge representerer og symboliserer heltemot og tristhet mens den grønne fargen står for både nysgjerrighet og frykt.

En av de mest moderne aspektene i The Last Tinker er free runningen og parkour. På lignende vis som de fleste andre moderne spill med plattforming som hovedelement som som i Assassins Creed, eller, kanskje mer til  det undervurderte Prince of Persia (2008) omstart. Holder jeg nede høyre trigger vil Koru å såkalt «dashe» fremover slik at Koru automatisk hopper over hindringer automatisk springer eller hopper til neste plattform. Dette er veldig vanskelig å gjøre i begynnelsen, men det blir lettere etterhvert med mer øving. Om det skal være slikt vet jeg ikke, men til et barnevennlig spill er The Last Tinker sitt styringssystem ganske vanskelig, selv for mer erfarne spillere. Så det å gjøre styringen av The Last Tinker enklere burde være utvikler Mimimi sitt fokus til den ferdige versjonen.

Omgivelsene er ofte veldig flotte har byr på et veldig bra design.

The Last Tinker har et sterk fargepalett sammen med nydelig natur og sjarmerende dyr. The Last Tinker synes å trekke mye inspirasjon fra andre rare eventyrspill som Double Fines Psychonauts, den fargerike verden i Viva Piñata og andre eventyrspill som har et stort fokus på forskjellige farger. Teknisk er ikke The Last Tinker svært imponerende, men dette hadde ingenting å si på min opplevelse av spillet til nå. Jeg ser godt at hovedfokuset til Mimimi til nå har vært uten tvil på fargespekteret og styringssystemet.

Dessverre sluttet min test av The Last Tinker: City of Colors for fort til at jeg kunne danne meg et bredere inntrykk av hvordan spillet er og hvordan det spilles. Det jeg derimot fikk spilt var veldig bra til tross for et litt uferdig styringssystem (parkouren og free runningen trenger mer finpussing), noen tekniske feil her og der og kampsystemet burde vært en smule bedre. Ellers gleder jeg meg veldig til den ferdige versjonen av The Last Tinker: City of Colors

Legg igjen en kommentar

