Mini-anmeldelse: Double Dragon: Neon

Double Dragon: Neon er utviklet av Wayforward og Abstraction Games. Spillet er utgitt av Midnight City til PC.

På tide å slåss!

Wayforward har laget flere klassikere på nytt igjen for de mer moderne spillmaskiner som blant annet Contra 4, A Boy and his Blob og BloodRayne Betrayal. Alle disse moderne versjonene har vært veldig gode. Derfor det ikke for ingen grunn at jeg gledet meg veldig mye til Double Dragon: Neon. Et sidescrollende slåssspill som du kan kjempe mot en venn eller ei venninne med. Så det å oppleve Double Dragon på nytt hadde jeg gledet meg veldig mye til. Men hvordan er Double Dragon: Neon? Det får du vite i denne anmeldelsen.

Double Dragon Neon starter på samme måte som det originale spillet fra ikke så lenge siden. Riff-raff kommer inn i byen, slår Marian i armen og kidnapper henne. Brothers Billy og Jimmy Lee dukke opp i øyeblikket for sent og må slå, sparke og hoppe seg gjennom utallige kjeltringer for å befri Marian. Det er en historie like gammel som tiden selv.

Den eneste forskjellen i Double Dragon Neon er at etter den første etappen – hvert trinn har som pre-roll med sepia filter og ikoniske forstadium fight musikk, en fin throwback til den opprinnelige – ting blir avgjort mer gal. Like «kommer til plass og kjemper en ond alien skjelett fyr som heter Skullmageddon» gal.

Men det er de spesielle trekk som gjør hele forskjellen. Beseirede fiender slippe kassetter som inneholder en av 20 forskjellige «sanger», halvparten av dem inneholder et nytt angrep, mens den andre halvparten låse statistikk-boosting standpunkter. Du kan bare bruke én av hver av gangen, og vi slet med å se forbi kombinasjonen av Spin Kick, med sin vakuumlignende makt til å suge i omkringliggende fiender og midlertidig uovervinnelighet, og Absorber, som gir deg litt ekstra helse for hver vellykket hit.

Mørbanking på gang!

Kassetter kan oppgraderes enten ved å samle dem fra falne fiender eller besøke Tapesmith butikker funnet strødd rundt nivåene av Double Dragon Neon. Hver ti av samme tape samlet vil øke det til neste nivå, mens du bruker Tapesmith krefter vil koste Mithril, en malm som er ganske vanskelig å komme med. Det er ikke den mest komplekse systemet, men det legger noen dybde til den riktignok enkelt (men likevel tilfredsstill) kamp.

En ting som de fleste spillere vil være glad for å se er en sterk coop modus, akkurat som originalen. Vanskeligheten kan være utfordrende i single player modus, men med en partner som er kompetent å gjøre det til slutten av historien er en reell mulighet. Spille med en kamerat som også har spilt originalen er ikke et must, men det er definitivt en samtale forrett og nostalgisk overbelastning å si det mildt.

Et nivå på systemet blir også innført. Systemet virker rart i begynnelsen, men det fungerer. Slå ut skurkene og plukke opp helse, energi, kassetter og kontanter. Bruk kassetter til å legge ferdigheter til din karakter. Hver tape har ulike effekter; noe arbeid på forsvars oppgraderinger, kamp positive, magiske øker, osv.  (hvis du kan tenke på det så er det ganske mye en tape for det).

Oisann!

Kontant brukes i butikker. Butikkene er pepret hele spillet jevnt nok. I butikkene, kan du kjøpe alt fra helse til ekstra liv og til og med kassetter. De ekstra liv som tilbys i butikkene er rimelig og er kritisk i å fullføre oppdraget ditt.

Double Dragon: Neon er et veldig underholdende sidescroller beat ’em’ up-spill. Liker du sjangeren kan jeg trygt anbefale Double Dragon: Neon.