Mini-anmeldelse: Farming World

Farming World er utviklet av Excalibur og utgitt av Merge Games. Spillet er ute på PC.

Viktig å få oversikt over alt.

Landbruk simulatorer er mange i disse dager for både casual og hardcore publikum. Med opprinnelse i spill som SimFarm, har vi sett spill som Farmville og Farming Simulator ta det samme konseptet i vidt forskjellige retninger. Oppdrett World er en uvanlig blanding av begge verdener, å være både et klikk-fest og alvor komplisert opplevelse. Den merkelige mashup beviser ganske avhengighetsskapende hvis du graver intense mengder micromanagement.

Konseptet i Farming World er enkelt. Du begynner spillet med et ganske stort og åpent kart og her starter du å bygge på egen hånd. Ved å smart benytte en god startbalanse er det mulig å sakte vokse til en stort landbruksimperium med avlinger og mange dyr. Imidlertid er starten veldig treg og faktisk er spillet veldig vanskelig, spesielt for nybegynnere. Dette er takket være det utrolig stive spillsystemet som er på plass.

. Komme i gang er utrolig lett og det er amnge hjelpemidler man kan ta i bruk for å gjøre det litt stive spillsystemet enklere og bedre. Du bare kjøpe eller leie en tomt, pløye det, gjødsle det, sår eller plante en avling og deretter vente mens du venter sprayer deg noen plantevernmidler og holde styr på vannstand. Når avlingen er klar til å høstes, anset noen personer for å hjelpe deg eller en slåmaskin avhengig av hva avlingen krever, høste det du har sådd, og deretter selge den på markedet.

. Noen ganger , når du gjør noe bra (høste en avling, osv) vil en grønn stjerne vises . Ved å klikke på disse stjernene legger man dem til  sin egen såkalte «stjernekonto» . Stjerner brukes til å låse opp stort sett alt i spillet fra stadig dyktigere biler til dyretyper. Det krever erfaring og mange timer med spilling for å løse stjerner opp, men det e rikke slik at bestemte objekter og elementer er dyrere enn andre, alle objektene og tingene man får kjøpt i Farming World er så og si like dyr. Selvfølgelig kan du ikke kjøpe stjerner med ekte penger heller, så det er ingen form form mikrotransaksjoner, i alle fall har jeg ikke sett noe som tyder på mikrotransaksjoner.

Her skal det bygges.

Det andre aspektet som gjør Farming World er ganske enkelt det å opprettholde gården din . For eksempel si at du har en et lass full av kyr . Det er mulig å slå på 3 ganger hastighet for å la kyrne modnes slik at de kan bli solgt slik at ting går raskere , men det er mer til spillet enn det. ofte må du også styre matproduksjonen selv for å gi dyrene mat, ikke alt  er automatisk . Selvfølgelig, ignorerer du å mate dem for lange nok vil dyrene og kyrne dø . Som sådan må du hele tiden ta hensyn til det spesifikke dyret og mate dyret ofte slik dyret ikke dør. Å måtte sitte barnevakt hver for dyrene i gården i spillet er lett når du starter opp , men blir langt mer vanskelig når man er kommet lengre og skaffer seg et skikkelig stort landbruk . .

Farming World er ikke den beste landsbruks simulatoren jeg har spilt, men det er likevel et underholdende spill.