Mini-anmeldelse: The Last Tinker: City of Colors

The Last Tinker: City of Colors er utviklet Mimimi Productions. Spillet er ute på PC.

Vakre omgivelser.

The Last Tinker: City of Colors handler om en verden der alt, og jeg mener alt, er laget av papir, lim, og maling. Verden er drevet av deg, så alt er mulig. The City of Colors er der all form for maling er produsert, men produksjonen har vært sterkt kuttet ned på grunn av spenninger innenfor de tre hovedbydelene. Mesteparten av konflikten i historien kommer fra konflikter preget av rasisme og diskriminering, siden folket i de røde, grønne og blå distrikter har besluttet at de ikke stoler på mennesker forskjellige farger. På toppen av det, er det en destruktiv kraft som kalles The Bleakness som suger farge og liv ut av alt i byen, og det er opp til en ung Tinker ved navn Koru å samle en gjeng og redde City of Colors.

Mens du spiller gjennom spillet blir Koru mer kraftig når han blir venn med de tre primærfargene som er rød, blå og grønn som deretter representerer styrke, visdom og mot . Høres det kjent ut? Som noe som er skapt som et banespill gjør spillet en god jobb. The Last Tinker er fylt med små referanser faktisk kan være ganske så kunnskapsrike for barn. Hver farge som Koru tar i bruk gir henne flere evner og angrep. Rødt gir deg for eksempel kraftige angrep som som gjør fiendene rasende slik at dem angriper deg samt rødt gir deg deg en potent raseri evne. Grønt skremmer fiendene så de løper vekk fra deg og til slutt gir deg en tidsfryse evne som gjør som hjelper deg med noen fiffige plattform seksjoner. Blått besvimer fiendene dine med sorg, og kan skape et skjold.

The Last Tinker er trolig mest nøyaktig beskrevet som et plattformspill, men det spiller annerledes enn de fleste typiske 3D-plattformspill. Snarere enn med oppgaven du får med å navigere miljøet og  hoppe med presisert er The Last Tinker et plattformspill i-stedet. Det er blant annet svært mange parkour sekvenser som du må gjennomføre i plattformstil. Disse sekvensene ser fine ut og fungerer som forutsatt, men hvis du leter etter et ekte 3D-plattformspill vil The Last Tinker sannsynligvis skuffe deg. Det var noen tilfeller spillet la tidspress på enkelte ting jeg skulle gjøre, noe jeg ikke likte som skapte frustrasjon, men det var heldigvis ikke mange av dem. For et spill som er omtalt som et plattformspill, er fraværet av en hoppeknapp særdeles skuffende.

Friskt og fargerikt.

I tillegg til å være et plattformspill inneholder også spillet har også nærkamp, som dessverre ikke har mye dybde i seg. Når kampsystemet først blir introdusert virket kampene ganske enkle, men jo lengre ejg kom, jo mer avansert og komplekst ble kampene, noe som kanskje ikke er så bra for barn og ugne. De forskjellige fargetypene gir deg forskjellige ferdigheter i kampene og jeg måtte ofte bruke fargene for å knekke fiendene jeg møtte på. Kampsystemet er ikke veldig dypt, men det engasjerte meg heldigvis gjennom hele spillet.

Men det var lett å overse disse irritasjonsmomenter på grunn av hvor vakre omgivelsene i The Last Tinker er . Grafikken er enkel , men det ser flott ut på avstand . Det tekniske er ikke i noe form avansert, men det funket og gav det grafiske en veldig flott tegneserieaktig stil. The Last Tinker er et veldig bra barnespill som jeg vil sterkt anbefale. Spillet har sine problemer, spesielt når det gjelder plattformingen i tillegg til et veldig lite dypt kampsystem, men ellers fikk jeg veldig mye underholdning av The Last Tinker. Jeg brukte et noen timer på å fullføre spillet, jeg kunne sikkert brukt en rekke timer til om jeg hadde forsket litt rund ti omgivelsene og kanskje funnet noen skjulte overraskelser.