Inntrykk: Air Control

Air Control er utviklet og utgitt av Killjoy Games. Spillet kan skaffes via Steam.

Fly designet.

Air Control er et veldig rart spill bare for å ha det sagt. Jeg vil ikke skrive en anmeldelse av det da jeg er svært usikker på hva jeg mener om det, da jeg er full av blandede følelser rundt spillet. Jeg har aldri skrevet et slikt inntrykk som jeg gjør nå om et spill, så det er vanskelig å skrive denne teksten også. Killjoy Games har også etter jeg har sett ingen tidligere spill, så Air Control er deres første spill. Så hvor mye erfaring de som utvikler spillet har innen spillutvikling er jeg usikker på.

I Air Control er det to hovedkapitler du kan spille gjennom. Begge kapitlene inneholder forskjellige små utrolig rare oppdrag jeg ikke forstod noe som helst av. En av oppdragene inneholdt å sikre at alle passasjerene i det utrolig rare, kanskje forferdelige designede flyet er sikret og spent. Et annet oppdrag er at du simpelt skal gi en gammel mann du må finne i flyet en kopp med kaffe. Så Air Control består på en måte for det meste kun av flyvertinne/flymann gjøremål. Et annet oppdrag i spillet ligner på Flappy Bird, bare at fuglen er et fly du skal styre slik at flyet ikke krasjer i noen fjell. Bakgrunnen er et bilde og fjellene er bare brune rare «spisser».

Den største grunnen for at meningene og følelsene mine er så kaotiske at jeg ikke kan anmelde spillet, altså å si hva som er positivt og negativt med det er at spillet skal være et useriøs humoristisk spill, som betyr at Air Control ikke skal være en skikkelig god og seriøs flysimulator. Når jeg tenkte på at spillet skulle være en useriøs flysimulator var det en smule moro å spille, men når jeg ikke tenkte på det var Air Control en ganske dårlig og utrolig rart flysimulator. Du styrer heller så og si aldri flyet i seg selv, en bare går rundt og gjør gjøremål. Så jeg er veldig usikker på hvilken vinkling jeg skal sette Air Control i.

Plane Bird?

Et annet oppdrag er at du faktisk får en pistol som du må lade med et magasin for å skyte en person som så ut til å være en terrorist. Det tok et par skudd for å ta livet av personen og da personen døde var det nesten som at han eller hun ble sprengt i Michael Bay-stil, så da skjønte jeg mer av den useriøse vinklingen i spillet. Noe annet jeg synes var ganske rart var et kontrollsystemet var veldig «laber». Du kan springe og sette deg ned på huk, men kun det. En av oppdragene var at du måtte vaske og flytte en del store kjøttbiter som plutselig har dukket opp på flyet. På grunn av at jeg aldri fant ut om det kunne plukke kjøttbitene opp gikk jeg aldri gjort oppdraget. Så det skulle gjerne ha vært en knapp som lar deg plukke gjenstander opp.

Jeg vil verken anbefale eller ikke anbefale Air Control siden jeg selv ikke har noen konkrete meninger eller følelser rundt spillet. Men dette var altså da mine inntrykk rundt og om spillet.

 

Legg igjen en kommentar

