Anmeldelse: Dynasty Warrior 8 Extreme Legends Complete Edition

Dynasty Warrior 8 Extreme Legends Complete Edition er utviklet og utgitt av Tecmo Koei. Spillet kan kjøpes via Steam.

Deilig.

Jeg har aldri spilt et Dynasty Warrior-spill før så da jeg mottokk min pressekopi av PC-versjonen av Dynasty Warrior 8 Extreme Legends Complete Edition var jeg tuen tvil veldig spent på hvordan dette kommer til å gå. Blir jeg å like spillet? Blir jeg å like spillet så godt at jeg vil teste ut forgjengerne i serien? Mange av disse spørsmålene gikk rundt i hodet mitt mens Steam lastet spillet ned. Så da jeg trykte «Play» var spenningen og forventningene mine på topp. Hvordan vil dette bli?

I forhold til nytt innhold får du en ny historie med Lu Bu, en Challenge Mode, en ny vanskelighetsgrad (Ultimate), en utvidet Ambition Mode, noen småjusteringer, og fem nye figurer. Lu Bu-kampanjen er svært kort, med en vekt på rundt tre timer eller noe slikt, men nesten hver kamp er veldig spennende og selve spillingen generelt er utrolig underholdende med skills som inkluderer Dragon Ball Z-angrep som en elektrisk pistol (eller noe som ligner på en pistol i alle fall).De nye karakterene er alle velkommen til spillet som bringer opp det totale antallet av valgbare karakterer til 82, som sikrer at det er en karakter for alle spillere. i likhet med det originale Dynasty Warriors 8 har Omega Force gjort en felles innsats for å lette opp på kloner og nesten hver eneste karakter har et unikt sett med bevegelser og våpe. Mine personlige favoritter er Fa Zheng og Chen Gong (som bare beordrer folk til å gjøre sin budgivning), som begge føles helt unik for spillet og det rare universet.

Som med hver Xtreme Legends utgivelse (av det jeg har lest) kommer det noen nye karakterer. Alle de nye karakterene er forskjellige som virkelig beriker spillets med personlighet. Med at Lu Bu får sin egen historie er det bare passende at hans hær får noen nye spillbare figurer også, som blant annet  Chen Gong som skrevet tidligere i denne anmeldelsen og hans datter Lu Lingqi .De nye karakterene er sikkert noen av de mer interessante i nyere minne. Yu Jin kjemper med en tre fork som kan lades med ulike elementkrefter, utøver Fa Zheng en lengde på magisk stoff som tillater ham å «sparke seg selv» rundt kampområdet, mens Zhu Rans brannpiler er vanskelig å bruke, er de underholdende i kamp.

Kablam!

Ambition-modus er et annet vellykket tillegg. Det er veldig vanskelig å beskrive modusen på en god måte, men jeg føler at Amibition-modusen minner meg om Horde-modusen eller noe lignende som er i svært mange skytespill, bare at her i Ambition-modusen ser det ut til at det er mer bestemte mål man må gjøre og ikke bare gå eller springe rundt og drepe fiender. Ambition-modusen legger til svært mye mer underholdende spilletid når jeg ble ferdig med selve kampanjene i spillet, så det er veldig positivt. Likevel, etter noen timer ble Ambition-modusen veldig repetiv og monoton da jeg bare gjorde mye av det samme hele tiden, så litt mer variasjon håper jeg kommer i et annet Dynasty Warriors spill om utviklerne legger inn Ambition-modusen, men ellers et flott tillegg til Dynasty Warriors 8.

Grafisk kan man lett se forskjellen mellom PS4 og PS3 og PC-versjonene, spesielt takket være antialiasingen (rundere kanter på objekter i spillverdenen) i tillegg er mange av spillets teskturer bedre og selve spillverdenen og omgivelsene generelt ser veldig gode ut. Likevel er Dynasty Warriors 8 langt ifra det vakreste spillet jeg har spilt. Tvert imot ser spillet ofte ganske stygt ut, men takket være gode teksturer, bloom og antialiasing ser spillet relativt bra på avstand.

Dynasty Warrior 8 Extreme Legends Complete Edition er et veldig bra actionspill om man liker japansk kultur og jeg vil anbefale enhver å kjøpe spillet på Steam. Om du fremdeles er usikker anbefaler jeg deg som leser denne anmeldelsen å ta en tur innom YouTube elelr andre videotjenester og se videoer fra spillet for et enda bedre glimt av hva Dynasty Warriors 8 er.