[Anmeldelse] Pokemon Omega Ruby

Pokemon Omega Ruby er utviklet av Nintendo og utgitt av Nintendo eksklusivt for Nintendo 3DS. Les anmeldelsen!

Byliv.

For de uvitende, Ruby og Sapphire er det tredje kapitellet i Pokémon -spillserien og de mest solgte Game Boy Advance-spill gjennom tidene. De følger prøvd-og-sann Pokémon modell av reisen for å fange nye monstre, utfordrende åtte sjefsfiender-lignende treningssentre, og til slutt kjemper Elite Fire trenere og Championa-trenere. Som de fleste andre Pokémon-spill setter de også seg i odd odds mot en gjeng en onde lag av Pokémon-trenere, i dette tilfellet teamet Magma for Ruby og Team Aqua for Sapphire, som ønsker å bruke legendariske Pokémon å alltid endre regionen Hoenn, hvor spillene er innstilt.

Nå er de første av de tidligere spillene for å få 3D-behandling. Generation III var en stor endring fra de to første av mange grunner, særlig innføringen av Evner (attributter som legger fordeler til kamp, blant annet), Natures (som påvirker hvordan statistikken utvikler) og doble kamper (med to Pokémon på en gang var uhørt tilbake i dag). Forskjellige områder hadde sine egne værmønstre, og regionen inneholdt variert topografi, fra en ørken til en vulkan til sandstrender.

Alfa og Omega også ha noen likheter X og Y i at visse app-lignende funksjoner – Pokémon Amie, Super Training, spiller Søk System – har alle blitt integrert som en del av PokéNav Plus. Grensesnittet er stappfullt av forskjellige duppedingser som et resultat og virkelig tungvint, men de elektroniske appene er velkommen itillegg (spesielt Wonder Trade). Det er den nye Pokémon søke appen DexNav, som er kanskje det mest interessante tillegget for Poképhiles. Svært fote vil en eller annen Pokemon titte ut av gresset med enten øre eller hale (eller sand eller vann) og DexNav vil varsle deg om noe som Pokémonets nivå, evne, og selv sjeldne trekk det måtte ha.

Stor Pokemon i kamp!

Etter hvert får du tilgang til mega Pokemon utviklinger: midlertidige, super-drevne former Pokemon som bare finnes i kamp. Introdusert i Pokemon X og Y, mega utviklinger er et tillegg som gjør hovedoppdraget litt lettere i løpet av de senere stadier, men det legger et lag til konkurransedyktige spille som du må se etter mega steiner i verden hvis du vil ha en full stash av mega-stand pokemon.

En av de store tilleggene til spillene kommer i form av det splitter nye Mega Evolutions.  Modusen kjører med samme konsept som ble introdusert i siste par titler, Pokemon Omega Ruby og Alpha Sapphire bygge på forutsetningen for videre utvikling monstre som tidligere ble antatt å ha nådd sin endelige form. Den tredje evolusjonære scenen for hver forrett Pokemon (Sceptile, Swampert og Blaziken) alle har Mega Evolutions denne gangen, og – selv om Mega Blaziken ble tidligere etablert i andre spill – skyve disse startere forbi sine forhåndsinnstilte grenser legger en fin bit av newness til kjent eventyr.

Når sant skal sies så skjønte jeg meg ikke på alt spillet hadde å by på, spesielt historiemessig. Likevel fikk jeg mange underholdning utav Omega Ruby til tross for at spillet ikke var like bra Som Pokemon X&Y.  Nintendo skal i alle fall få ros for at de klarer å utvikle kvalitetsfulle Pokemon-spill gang på gang og Omega Ruby er ingen unntak.