[Anmeldelse] Bloodsports.TV

Når sant skal sies har jeg aldri likt MOBA-sjangeren som er per dags dato en av verdens mest spilte sjangre innenfor dataspill. Likevel valgte jeg å anmelde Bloodsports TV (rart navn?) da spillet ikke var et skikkelig MOBA-spill, men et co-op lignende/solo-MOBA opplegg, så da takket jeg ja. Men hva er Bloodsports TV? Det får du vite i denne anmeldelsen.

Det foregår mye på samme tid.

Bloodsports TV fokuserer ikke mest på flerspillerdelen av MOBA-sjangeren, men har fokus på co-op (samarbeid) og solo-spilling (som jeg spilte mest av). Selve konseptet er lik MOBA der man har to lag og hovedmålet er å ødelegge motstanderens base/struktur. Jeg har som sagt aldri vært noe fan av MOBA_sjangeren, spilt League of Legends, Heroes of Newerth og DOTA 2 bare noen få minutter hver så jeg kan ikke beskrive nøyaktig hva MOBA-sjangeren går ut på.

Til tross for at Bloodsports TV bruker MOBA-konseptet legger også spillet sjefsfiender (bosser) og en rekke med forskjellige fiendetyper som noen ganger kommer i bølger, så og si alle tar litt tid å få drept, men det er bare å slå i vei. Bare for å ha det sagt, til tross for at jeg likte Bloodsports TV og jeg spilte mye solo har jeg fortsatt ingen interesse for spill som DOTA 2 og League of Legends, men Bloodsports TV var fremdeles et underholdende spill.

Spillverdenen i Bloodsports TV ligner et post-apokalyptisk skittent land med noen fargeklatter her og der. Det er et publikum som ser på andre folk bli drept i arenaer av gladiatorer (deg). Du skal forsvare en silo som bomber landsbyer. Innbyggerne i landsbyene blir selvfølgelig sinte og går til angrep på deg og da må du ødelegge dem og slik fortsetter spillet. Bølger av fiender kommer for å ta knerten på deg, men variasjonen på fiendene er skuffende lav, du vil raskt se at de fleste av fiendene i bølgene er veldig like.

Det ensformige her er at det er lite variasjon i bølgene og fiendenes angrepsferdigheter er like. Etter noen timer med spilling vil du kunne vite hvordan dem vil angripe, når tid bølgene vil komme og dermed blir Bloodsports TV et ganske enkelt spill. Det er akkurat dette som også skuffer meg i Bloodsports TV når det kommer til strategisk planlegging da dette ikke trengs når fiendene ikke varierer angrepene sine.

Ikke så verst grafisk.

Ellers har du fire klasser du kan velge mellom, hver med to gladiatorer. De har alle spesielle ferdigheter, men uansett hva du velger vil ikke vanskelighetsgraden øke noe særlig, men det beste er jo likevel å spille sammen med andre i co-op eller i flerspillerdelen slik at alle kan velge forskjellige karakterer/gladiatorer og hjelpe hverandre om noe da går galt.

I tillegg er det en butikk som åpner mellom rundene der du kan kjøpe forskjellige utstyr og drikkevarer som hjelper deg med å bli bedre. Likevel, til tross for at siloen sender ut noen raketter mot fiendene av og til og du har noen tårn som også hjelper deg, kan du gjøre det meste selv og det blir enda enklere med andre.

Bloodsports TV er ikke et dårlig spill, men heller ikke et fantastisk spill. Det trenger generelt sett mer variasjon i de fleste områder, men ellers gav spillet meg rikelig med underholdning. Så om du er som meg og ikke er noe MOBA-fan, men du vil likevel prøve ut et lignende konsept og ha det moro så virker Bloodsports TV.

Karakter: 7/10.