Årets Spill 2015

Da er det tid for kåringen av de ti beste spillene jeg har spilt i 2015. Listen består av ti spill der de fleste er vidt forskjellige fra hverandre. Det er likevel et spill jeg mener er det beste spillet jeg har spilt i år. Sjekk ut lista!

10)
 
Wolfenstein: The Old Blood består mye av det samme som The New Order og det er nettopp derfor Wolfenstein ikke kun havner på årets spill lista for 2015, men også er årets beste skytespill i mine øyne. The Old Blood tar alt det beste fra The New Order, tar inn en rekke nye elementer i tillegg til nye brett og en ny kul historie og pakker den inn i en aldeles vidunderlig pakke. Jeg elsket Wolfenstein: The New Order og jeg elsket Wolfenstein: The Old Blood og jeg vil fortsatt ha mer.
9)
 
Jeg er ikke den største fanen av CRPG-sjangeren, men Pillars of Eternity var likevel et glimrende spill fra Obsidian. Det var vanskelig å skjønne hva jeg måtte gjøre i begynnelsen, men når jeg første skjønte de grunnleggende mekanikkene i Pillars or Eternity ble spillet utrolig spennende og underholdende å spille. Mengden innhold og spillets store verden var også utrolig forbløffende.
8)
 
Cities: Skylines er hva SimCity 5 burde ha vært. Det å bygge enorme byer, styre dem, se hva som skjer, følge med på at befolkningen klarer seg og dermed utvide og bygge ut byen er utrolig vanedannende og nettopp det et skikkelig bra bybyggespill burde være. I tillegg er den fantastiske mod-støtten spillet har helt glimrende som øker livet på Skylines betraktelig.
7)
 
Også en stor overraskelse i år. Av de videoene jeg så først spillet lanserte følte jeg at jeg ville få en svært uresponsiv, ustabil og ensformig opplevelse. Jeg fikk nøyaktig det motsatte. Until Dawn er det perfekte B-film-spillet for sene høstkvelder. Det byr på en skikkelig morsom, men veldig nervepirrende historie i tillegg er karakterene veldig underholdende å følge med på når det gjelder karakterutviklingen. Å se konsekvensene av handlingene skje var også veldig fascinerende.
6)
 
Også en stor overraskelse. Det er egentlig lite å si om spillet annet enn at Rocket League er ekstremt underholdende og perfeksjonerer ideen om at biler og fotball er en flott kombinasjon. I tillegg er det overraskende mange kule tilpasningsmuligheter til bilene man kan åpne opp.
5)
 
Uten tvil årets beste plattformspill. Ori and the Blind Forest er grafisk kanskje årets vakreste spill i tillegg gav Ori meg en sterk emosjonell historie som jeg fortsatt husker godt. Jeg husker spesielt musikken da jeg skulle rømme fra et stort tre som ble fullt opp av vann, nervepirrende! Jeg har fortsatt lyst til å begi meg ut på enda en gjennomspilling, men jeg venter på den såkalte «Definitive Edition» som skal komme ut neste år.
4)
 
Dette var årets neste største overraskelse. Jeg hadde ingen interesse til å spille Tales from the Borderlands før jeg leste ekstremt positive brukeropplevelser. Jeg startet ikke på første episode før alle episodene var ute og fy flate for et fantastisk spill. Humoren, historien karakterene, alt var så utrolig bra laget.  Tales from the Borderlands er på grensen til et bedre spill enn første sesong av The Walking Dead fra Telltale som jeg elsket høyt. Jeg håper virkelig på sesong 2 av Tales from the Borderlands så lenge sesong 2 blir like bra.
3)
 
Dette er uten tvil årets største overraskelse for meg. Jeg hadde absolutt ingen forventninger i det hele tatt og fra annonsering til lansering lå dette fantastiske episodebaserte spillet svært ltie på min radar. Jeg forhåndsbestilte det likevel da det likevel så nogenlunde bra ut, det er en forhåndsbestilling jeg ikke angrer ett sekund på. Life is Strange førte med meg på en land emosjonell reise med tårer, tristhet, gladhet og mer. Dontnod gjorde en knallbra jobb med Life is Strange.
2)
 
Wild Hunt gav meg alt et åpen-verden rollespill skulle gi meg. En spennende og intens historie med en fantastisk dynamisk verden full av spennende muligheter. Det som virkelig gav Wild Hunter ekstra smak var sideoppdragene. For da i de fleste spill som har åpne verdener er sideoppdragene vannvittig ensformige der du skal dra fra A til B, snakke med noen, hente noe osv. I Wild Hunt har sideoppdragene egne historier der du må dra på vandring og svært ofte er sideoppdragene fyldige med gode historier som jeg vil vite slutten på. Wild Hunt er ganske enkelt et beste eksempelet jeg vet på hvordan et åpen-verden rollespill skal lages.
1)
 

Bloodborne er ikke kun årets spill 2015 for meg, men også et av de beste spillene jeg noensinne har spilt. Jeg hadde enorme forventninger til Hidetaka Miyazakis nyeste verk og spillet innfridde alle forventningene. Det fantastiske deilige gameplayet, den mystiske historie, det fantastiske lekre designet og ikke minst stemningen og atmosfæren gjør Bloodborne til årets spill 2015.  Jeg kan ærlig si at Bloodborne er også spillet jeg har brukt mest tid på i hele år og ofte lengter jeg tilbake til Yharnam til tross for at jeg har gjort alt som mest sannsynlig er mulig å gjøre.

Legg igjen en kommentar

